کاربرد انواع آجر

کاربرد انواع آجر

آجرها در انواع و سایز های مختلفی وجود دارد و کاربرد انواع آجر در ساختمان ها جلوه ی زیبایی به ساختمان می دهد.به دلیل تنوع وهمخوانی آجر با دیگر مصالح ساختمانی،شکل دهی به طاق ها و قوس دادن آسان شده است.

به دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن آسان و متنوع بودن این مصالح ساختمانی در اکثر پروژه های ساخت وساز از آن استفاده می شود. کاربرد انواع آجر متناسب با پروژه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع آجر

آجر لعابی: آجر در معرض رطوبت، فرسایش،مواد شیمیایی و تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد برای جلوگیری از فرسایش از روش لعاب کاری استفاده می شود.لعاب کاری یکی از روش های پوشش آجراست.آجر لعابی در رنگ ها و سایز متفاوتی است.

آجر ماشینی: این نوع آجرها دارای سوراخ  هستند که با ملات داخل آنها پر می شود تا استحکام و مقاومت ساختمان بالا رود.این نوع آجر هنگام سفت کاری برای بالا بردن مقاومت ساختمان استفاده می شود.

آجر ماسه آهکی: این نوع آجر از سیلیکات کلسیم ساخته شده است و در پی سازی ساختمان از آن استفاده می شود.آجرهای ماسه آهکی دارای رنگ های متنوعی هستند و از ظاهر زیبایی دارند.این آجرها مصرف مصالح کمتری دارند و به دلیل شکل یکنواخت آن ها ساخت دیوار ها را آسان تر می کند.

آجرنما: این نوع آجر برای طراحی نما استفاده می شود.آجرنما دارای مقاومت بالایی در برابر گرما،رطوبت و… است.

آجر نسوز: یکی از مدرن ترین نوع آجر،آجر نسوز است.این نوع آجر به دلیل ویژگی ها و مزایای بسیار در بیشتر پروژه های ساخت و سازاستفاده می شود.

از دیگر انواع آجر می توان به آجر فشاری، لفتون،قزاقی و … اشاره کرد.

امروزه از آجر می توان در دکوراسیون داخلی و طراحی نما و… استفاده کرد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *