نکات مهم در اجرای دیوار گچی آماده

نکات مهم در اجرای دیوار گچی آماده

در این مطلب قصد داریم نکات مهم در اجرای دیوار گچی آماده را با شما عزیزان در میان بگذاریم. امروزه دیوار گچی آماده، به یکی از پر طرفدار‌ترین محصولات برای ساختمان‌سازی، نوسازی و بازسازی ساختمان‌ها تبدیل شده است. این دیوار‌ها به صورت آماده در ابعاد مختلفی قابل خریداری هستند.

شما می‌توانید به منظور نوسازی ساختمان، از دیوار‌های گچی استفاده کنید. استفاده از این محصول می‌تواند موجب شود تا فرآیند نوسازی یا ساختن ساختمان‌ها با سرعت بالاتری پیش برود. همانطور که از نام این دیوار‌ها مشخص است، مهم‌ترین عنصر سازنده آن‌ها گچ می‌باشد.

در کارخانه‌ها به منظور ساختن دیوار گچی آماده، گچ را با مقداری آب و برخی از الیاف ترکیب کرده و در نهایت دیوار گچی ساخته می‌شود. این دیوار‌ها علاوه بر کاهش دادن زمان انجام عملیات، همچنین از ایمنی خوبی نیز برخوردار هستند. ما در گروه پخش مصالح ساختمانی هانی در ادامه نکات مهم در اجرای دیوار گچی آماده را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

دیوار گچی آماده چیست؟

همانطور که اشاره شد، دیوار گچی آماده یکی از پر کاربردترین محصولات در حوزه ساختمان‌سازی و بازسازی ساختمان‌ها می‌باشد. گچ مورد استفاده در ساخت این دیوار‌ها، با گچ مورد استفاده در ساختمان‌سازی دارای تفاوت‌های فاحش و قابل توجه‌ای است.

یکی از این تفاوت‌ها در دانه‌های گچ‌ها است. دانه‌های این نوع از گچ، دارای اندازه بسیار ریز‌تری می‌باشند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند استفاده از دیوار گچی آماده ایمنی ساختمان را کاهش می‌دهد و بهتر است تا از این محصول استفاده نشود. در صورتی که این تصور کاملاً غلط است.

دیوار گچی آماده از ایمنی خوبی برخوردار است. همچنین یکی از مسائل جذاب در خصوص این محصول، رنگ آن‌ها است. شما می‌توانید با توجه به رنگ به کار رفته در باقی دیوار‌ها، این دیوار را نیز متناسب با آن‌ها خریداری نمایید. اما قبل از خرید باید از نکات مهم در اجرای دیوار گچی آماده، آگاه باشید.

دیوار گچی آماده چیست؟

نحوه نصب دیوار گچی

به عنوان اولین و مهم‌ترین مرحله برای نصب دیوار گچی، ابتدا باید محل مورد نظر را به خوبی اندازه بگیرید. بخاطر داشته باشید که اندازه‌گیری را باید با دقت انجام دهید. در غیر اینصورت، دیوار گچی خریداری شده را نمی‌توان در محل مور نظر نصب کرد.

دیوار گچی از مکعب مستطیل‌های از پیش آماده شده تشکیل شده است. این مکعب مستطیل‌ها را می‌توانید در هر سایز و رنگی، متناسب با سلیقه و طرح مورد نظر خود خریداری کنید. خوب است بدانید که نام این مکعب مستطیل‌ها در صنعت، پانل‌های گچی می‌باشد.

برای خرید پودر سنگ جوشقان با ما تماس بگیرید

سپس برای نصب دیوار گچی، این بلوک‌های از پیش آماده شده را در کنار یکدیگر قرار داده و به وسیله چسب مخصوص به هم متصل می‌کنیم. چسب مخصوص این دیوار‌ها، خود از گچ تولید شده و پس از استفاده همرنگ مکعب مستطیل‌ها خواهد شد. بسیاری از افراد از این دیوار‌ها به عنوان پوششی برای زیبا‌سازی دیوار‌های ساخته شده استفاده می‌کنند. این امر بیشتر در نوسازی و بازسازی خانه‌ها اتفاق می‌افتد.

مزایا استفاده از دیوار گچی

این دیوار‌ها در کنار ایمنی بسیار خوبی که دارند، بسیار سبک می‌باشند. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از افراد به منظور کاهش وزن ساختمان از دیوار گچی استفاده کنند. بنابراین می‌توان از این دیوار‌ها به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای دیوار‌های اجری، خشتی، سفالی و… نام برد.

اگر شما هم در قصد نوسازی خانه خود را دارید اما در خصوص دیوار‌های آجری و خشتی خود نگران هستید، ما به شما دیار گچی آماده را پیشنهاد می‌کنیم. تنها کافی است تا از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. بازسازی خانه شما به بهترین شکل، ممکن خواهد شد.

خوب است بدانید که با توجه به نوع دیوار و کاربرد آن، باید پانل‌های مخصوصی را خریداری کنید. به عنوان مثال، اگر دیوار شما چوبی، کنافی یا بتنی می‌باشد، بهتر است پانل‌هایی از همین جنس را خریداری کنید. امروزه دیوار‌های پیش ساخته کنافی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. از دیوار‌های کنافی می‌توان برای جداسازی بخش‌های مختلف ساختمان بهره برد.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های دیوار پیش ساخته کنافی، عایق بودن آن‌ها است. این دیوار‌ها می‌توانند در برابر آلودگی‌های صوتی و انتقال حرارت به خوبی عایق باشند. دیوار‌های کنافی، یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای نوسازی و بازسازی ساختمان‌ها به شمار بروند.

برای خرید گروت با کیفیت با ما تماس بگیرید

چرا باید از دیوار گچی آماده استفاده کنیم؟

دیوارهای پیش ساخته دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی

در صورت استفاده از دیوار پیش ساخته، می‌توان خسرات ناشی از زلزله و بلایای طبیعی را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. همانطور که اشاره شد، این دیوار‌ها دارای وزن بسیار سبکی هستند. در صورت ریزش آن‌ها، خسارات وارده ناشی از این اتفاق بسیار کم خواهد بود.

  • جلوگیری از نفوذ حشرات

یکی از دغدغه‌های افراد، نفوذ حشراتی چون موریانه و آسیب رساندن به دیوار‌ها است. اما دیوار‌های پیش ساخته در برابر این حشرات نیز بسیار مقاوم هستند. تجربه‌های پیشین افراد نشان داده است که هیچ نوع حشره‌ای از جمله موریانه نمی‌تواند آسیبی به داور‌های پیش ساخته وارد کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش اجرای گروت ریزی

  • استحکام و مقاومت بالا

در هنگام ساخت دیوار‌های پیش ساخته، علاوه بر گچ و آب از الیاف به خصوصی هم استفاده می‌شود. با توجه به نوع دیوار پیش ساخته، اعم از گچی، کنافی و… نوع الیاف مورد استفاده متفاوت است. این دیوار‌ها کاملاً توپر هستند و دارای مقاومت بسیار مناسبی هستند.

چرا باید از دیوار گچی آماده استفاده کنیم؟

معایب دیوار گچی آماده

دیوار‌های گچی آماده، نوعی دیوار پیش ساخته به شمار ‌می‌روند. این دیوار‌ها در کنار مزایای بسیار خوبی که دارند، دارای معایبی نیز هستند. به عنوان مثال، در صورتی که کارخانه تولید دیوار پیش ساخته از محل پروژه فاصله زیادی داشته باشد، ممکن است نیاز باشد تا برای حمل و نقل آن هزینه نسبتاً زیادی را بردازید.

  یکی از معایب دیگر، درخصوص نکات مهم در اجرای دیوار گچی آماده است. این دیوار‌ها مراحل ساخت پیچیده‌تری نسبت به دیوار‌های سنتی دارند. به همین منظور، هزینه ساخت آن‌ها نیز بیشتر می‌باشد. بنابراین بهتر است پیش از خرید دیوار پیش ساخته تمام مزایا و معایب مربوط به این محصول را در نظر بگیرید. سپس مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

به صورت کلی، هزینه تولید و دریافت دیوار‌های پیش ساخته اندکی از دیوار‌های سنتی بیشتر است. اما در مقابل، زیبایی، ایمنی، طول عمر مفید و کیفیت دیوار‌های پیش ساخته از دیوار‌های سنتی در درجه بالاتری قرار دارد.

به مطالعه ادامه دهید: دیوار گچی پیش ساخته از کجا بخریم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *