مصالح ساختمانی مرغوب

مصالح ساختمانی مرغوب

مصالح ساختمانی مرغوب شامل محصولاتی است که برای ساخت ‌و ساز استفاده می‌شوند. بسیاری از موادی که به صورت طبیعی از اعماق زمین استخراج می شوند (مانند رس، ماسه، چوب، سنگ و حتی شاخ و برگ‌های کوچک)، برای ساختن و استفاده در یک ساختمان استفاده می شوند.
به غیر از مواد و مصالح طبیعی که استخراج می شوند ، برخی دیگر از مواد ساخته شده توسط انسان مانند آجر نیز به صورت ترکیبی، به عنوان مصالح ساختمانی مرغوب در ساخت ‌و ساز استفاده می‌شوند.
در بیشتر کشورهای صنعتی ، تهیه و تولید مصالح ساختمانی به عنوان  یک صنعت پر رونق نقش آفرینی می نماید.
مزایای استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب این است که مشاغل و پیشه‌های زیادی، همانند نجاری، لوله‌کشی، سقف‌سازی و عایق‌کاری را به وجود آورده‌است. این گونه از پیشه‌ها، کار طراحی و دیزاین و زیبایی ساختمان‌ها و خانه‌ها را بر عهده دارند.

ساخت مصالح ساختمانی

برخی مصالح ساختمانی مرغوب که از طبیعت استخراج می شوند  به همان صورت که در بلند مدت یافت می شود فقط با دادن تغییراتی در شکل ظاهری آن ها و فرم دادن به آنها مورد استفاده قرار می گیرند و گاهی از ترکیب آنها با یکدیگر مصالح جدیدی به دست می آید. برای مثال می توان به سیمان اشاره نمود که با ترکیب آهک و خاک رس و دادن حرارتی بسیار زیاد تولید می شود.
برای خرید مصالح ساختمانی از پخش مصالح ساختمانی هانی با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.
اخیرا مواد و مصالحی از ترکیبات شیمیایی و به روشهای صنعتی به دست آمده است مثل PVC و پلی اورتان که به مرور جای مصالح طبیعی را خواهند گرفت. دردر در قطعات پیش ساخته گچی یا بتونی از الیاف مصنوعی استفاده می گردد.

از مصالح ساختمانی مرغوب می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1-گچ

2- سیمان

3- آهک

4- شن و ماسه

5- خاک

6- آجر

بیشتر بخوانید: آجر قزاقی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *