انواع مصالح ساختمانی قدیمی و جدید

انواع مصالح ساختمانی قدیمی و جدید

پخش مصالح ساختمانی هانی ارائه دهنده انواع مدل های مصالح ساختمانی است که هر یک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این مصالح ساختمانی در بخش های مختلفی قرار می گیرند و هر یک از اهمیت به خصوصی برخوردار هستند. شما باید برای استفاده از هر یک از این محصولات با ساختار آن ها آشنا شده و کاربردهای هر یک را به دقت بررسی کنید.

آزمایش های استاندارد و عملی مربوط به اجرای این مصالح نیز هر یک اهمیت بسیار زیادی دارند و برای اثبات کیفیت هر یک از آن ها به انجام می رسند. در ادام همراه ما باشید تا مطالب بیشتری را درباره انواع مصالح ساختمانی قدیمی و جدید در اختیار شما قرار دهیم:

دسته بندی انواع مصالح ساختمانی قدیمی و جدید

انواع مصالح ساخت و ساز مانند گروت، آجر، بتن و… هر یک در برخی از دسته بندی های این محصولات قرار می گیرند. مصالح ساختمانی در مدل های طبیعی و ساخت بشر تولید شده و ارائه می شوند. هر یک از آن ها بسیاری از نیازهای مشتریان را برآورده کرده و به همین خاطر خرید و فروش آن ها ضرورت دارد.

انواع مصالح مانند سنگ و چوب در طبیعت به وفور یافت می شوند. اما برخی از آن ها نیاز به پیاده سازی فرایندهای شیمیایی و صنعتی دارند. از میان آن ها می توان به مواد بتنی و فولاد اشاره کرد که در صنایع کشور ما تولید شده و در دسترس قرار می گیرند. به جز این روش دسته بندی، روش های دیگری نیز وجود دارند که در آن ها به جنس سازه ها، نحوه تولید و… توجه می شود.

انواع متریال ساختمانی از نظر جنس

انواع متریال ساختمانی از نظر جنس

دسته بندی بعدی این مصالح ساختمانی بر اساس جنس آن ها انجام می شود. انواع محصولات ساختمانی ساده، و مدل های مرکب در این میان قرار می گیرند. مصالح ساده مانند ماسه و سیمان و تیرچه های آهنی و بلوک و… از رایج ترین سازه های به کار رفته در این عرصه هستند. مدل های مرکب این سازه ها شامل بتن ها تیرچه ها و ایزوگام ها هستند که کیفیت همه آن ها مورد تایید است.

از نظر نحوه تولید نیز مدل های پیش ساخته و درجای این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور مثال در صنایع امروزی انواع مدل های دیوار گچی هم به صورت پیش ساخته و هم به صورت درجا به کار برده می شوند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. انواع کاشی و سرامیک و پودرسنگ جوشقان نیز به صورت پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرند. اما موادی مانند بلوک های سقفی سیمانی و مواد بتنی به صورت درجا آماده شده و به کار می روند. تولید آن ها زیر نظر استادکاران انجام می پذیرد.

مصالح قدیمی و سنتی در معماری ایرانی

انواع مصالح ساختمانی قدیمی و جدید در مدل های متنوعی تولید شده و در صنایع ساختمان سازی ایران قدیم به کار می رفته اند. از مهمترین این متریال می توان به ملات، آجر، آهک، ماسه و خاک اشاره کرد که نقش موثری در اجرای این فرایندهای ساختمانی بر جای می گذارند. هر یک از این متریال کاربردی در بخش ساخت سازه اصلی و اسکلت ساختمان به کار می روند.

در این زمینه انواع سنگ و کاشی نیز برای زیبایی کار مورد استفاده قرار می گیرند و استحکام هر بخش را نیز به طرز قابل توجهی افزایش می دهد.

استفاده از گچ نیز برای دیزاین خانه های قدیمی بسیار رایج بوده و سبب افزایش جلوه و نمای ظاهری ساختمان شما خواهد شد. گچ کاری های ظریف و هنرمندانه در خانه های ایرانی مهمترین رکن تزیینات داخلی در ساختمان های قدیمی به شمار می رود. در این میان استفاده از انواع چوب و شیشه و فلزات نیز در بخش های مختلفی از ساختمان متداول بوده است.

بیشتر بخوانید: کاربرد انواع مصالح ساختمانی

تجهیزات ساختمانی امروزی

انواع تیغه سفال، لوازم و تجهیزات عایق کاری و… در میان مصالح ساختمانی به روز و جدید دسته بندی می شوند. انواع مصالح ساختمانی قدیمی و جدید هر یک از کاربردهای به خصوصی برخوردار بوده اند. اما مدل های جدیدتر

گاها جایگزین مدل های قدیمی این مصالح شده اند. برخی از مصالح قدیمی کاستی های در صنعت ساخت و ساز به وجود می آوردند که در مدل های جدیدتر این سازه ها برطرف شده اند. انواع شیشه های دو جداره در ساختمان های مدرن امروزی به کار می روند.

در کنار آن ها انواع کامپوزیت با طرح ها و رنگ های مختلف نیز برای بخش های مختلف ساختمان های مدرن امروزی مورد استفاده هستند. در بخش ساخت و ساز همواره از تجهیزات مناسبی برای استحکام بنا نیز استفاده می شود که کیفیت ساختمان های امروزی را به حد مطلوب می رساند.

نکات خرید انواع مصالح ساختمانی قدیمی و جدید

نکات خرید انواع مصالح ساختمانی قدیمی و جدید

برای انتخاب و خرید انواع مصالح ساختمانی باید به چند نکته اساسی توجه داشته باشید. خرید و انتخاب هر یک از این تجهیزات بنا به شرایط به خصوصی انجام می گیرد. در حین خرید هر یک از آن ها باید به نیازهای ساختمان خود دقت داشته و هر یک از آن ها را بسته به طرح و سبک ساختمان خود خریداری نمایید.

انواع شن و ماسه، مصالح تزیینی و… باید با در نظر گرفتن طراحی ساختمان خریداری شوند. استحکام هر یک از این سازه ها نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و به این ترتیب بهترین انتخاب ها در میان آن ها انجام می شوند.

به علاوه برای خرید و انتخاب هر یک از این سازه های ساختمانی باید به قیمت آن ها نیز دقت کنید. هزینه خرید متریال و مصالح ساخت و ساز امروزی دائما تغییر می کند و ثبات نخواهد داشت. از این رو برای خرید هر یک از این مصالح باید هزینه روز آن ها را استعلام نمایید.

جمع بندی

در دنیای امروز مصالح ساختمانی بسیار زیادی تولید شده و در دسترس مشتریان قرار گرفته اند. هر یک از این مصالح به صورت کاربردی طراحی شده اند و در بخش بندی های متعددی از محیط ساختمان به کار می روند. شما می توانید هر یک از آن ها را با در نظر گرفتن سطح کیفی آن ها خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. تجهیزات ساختمان سازی از زمان های قدیم تاکنون تغییرات بسیار زیادی داشته اند و این روزها بسیار مجهزتر شده اند.

به مطالعه ادامه دهید: نکات مهم در اجرای دیوار گچی آماده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *