انواع سیمان های غیر پرتلند

انواع سیمان های غیر پرتلند

مواد اولیه ساخت این سیمان ها پرتلند نبوده، بلکه برای ساخت این نوع سیمان ها مواد خام اولیه و فرآیند تولید متفاوتی به کار گرفته می شود. با توجه به مواد اولیه انواع سیمان های غیر پرتلند را می توان به دو دسته زیر تقسیم بندی کرد:

بیشتر بخوانید: خرید و فروش پنل پیش ساخته گچی

سیمان منبسط شونده

این سیمان جزوء سیمانهای هیدرولیکی است که در حین مراحل اولیه گیرش و سخت شدن، دچار انبساط و افزایش حجم می شود. موارد مصرف این سیمان مواقعی می باش که انقباض ناشی از گیرش و خشک شدن سیمانهای پرتلند مشکل ساز باشد.

بیشتر بخوانید: توزیع و تهیه مصالح در تهران

سیمانهای منبسط شونده از اختلاط سیمان پرتلند، گچ، بوکسایت، آهک آزاد یا سایر مواد حاوی آهک بدست می آید. به طور کلی می توان هدف و کاربرد سیمان های منبسط شونده بدین گونه تشریح کرد:

  • ایجاد تنش کششی در میلگردهای بتن مسلح
  • تثبیت ابعاد سازه های بتنی پس تنیده در دراز مدت
  • جلوگیری از ایجاد ترک های انقباضی بتن

سیمان آلومینیومی

این نوع سیمان سیمان برقی یا نسوز نیز نامیده می شود اگر بخواهیم به خواص این سیمان اشاره کنیم. باید گفت که این نوع سیمان گیرش سریع، مقاومت زیاد در برابر سولفات های موجود در شن و ماسه و مقاومت خیلی خوب در مقابل دما های زیاد است. بر همین اساس برای پوشش جداره کوره های حراراتی مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به نکته های گفت شده در مورد انواع سیمان های غیر پرتلند باید به این نکته اشاره کرده که شرکت هانی در خرید و فروش سیمان های مرغوب و همچنین پخش این سیمان ها در سطح شهر و تهیه و توزیع سیمان ساوه و سیمان سفید و سیمان تهران و همچنین قیمت انواع سیمان در خدمت مشتریان عزیز برای خدمت رسانی بهتر می باشد.

02144134550 – 09123124540

پخش مصالح ساختمانی هانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *